Saturday, January 10, 2009

emigranti


Sedamdesetih godina proslog stoleca, bilo je jasno da se brdsko-planinska sela tope, nestaju kao prolecni sneg.
Naravno,ni Skipovac nije mogao izbeci rseljavanje stanovnistva, pa su prvi iseljenici,pocetkm 60-ih krenuli u ravnice, gradove, trbuhom za lepsim kruhom.Iseljavanje je dobilo maha pocetkm sedamdesetih godina, kada mladi odlaze u gradove, ili u inostranstvo, odakle se mali broj bese vratio Kuci, a ostali docekali rat i stradanje Skipovca.
Tokom poslednje muslimanske agresije na Skipovac, skipovacko stanovnistvo je desetkovano, a preziveli su izbegli,i rasuli se po zemaljskoj kugli, kao vetrom nosene semenke.
Pri tome je doslo do spajanja porodica koje se behu rasule ranijih godina i decenija.
A mnoge porodice su, napokon bile na okupu, ali u nekim dalekim zemljama, kao sto su Australija, SAD...
Braca, rodjaci, kumovi, odjednom su se nasli na dva kraja sveta. Kao primer su porodice Borivoja Topalovic i Koje topalovic.Prvi je u Australiji a drugi u Ameriki.
Od Zore, kcerke Koje Topalovic, dobio sam porodicnu sliku iz Amerike,SAD, gde su svi na okupu, i svi nasmejani.

2 comments:

Sopot said...

Pozdrav,

Ovdje Petar Topalovic iz Banjaluke. Zamolio bih gosp. Marka ako moze da mi proslijedi kontakte od Borivoja i Koje posto su mi rod. Sastavljam porodicno stablo Topalovica pa bih im poslao svoje dosadsnje rezultate.
Hvala unaprijed.

Anonymous said...

Ako nekome treba rodoslov Topolavića može me kontaktirati na djordjealeksic@hotmail.com, a ujedno i da mi pomogne da dopunim rodoslov novim članovima.
Pozdrav!